Copiii încep să folosească computerul conectat la Internet şi gadgeturile mobile de la vârste tot mai fragede. În ochii adulţilor, aceştia par să aibă o serie de competenţe şi abilităţi înnăscute pentru accesarea mediului online şi, adesea, acest comportament al celor mici îi determină pe părinţi, bunici şi educatori să îşi limiteze intervenţiile de protecţie, supraveghere şi limitare a activităţii copiilor atunci când folosesc dispozitivele. Încurajăm părinţii şi educatorii să facă diferenţa între capacitatea copiilor de a explora mediul virtual şi capacitatea de a se proteja sau a reacţiona în faţa unor situaţii neplăcute întâlnite online

Deşi tendinţa adulţilor responsabili de educaţia copiilor este aceea de a plasa atât oportunităţile cât şi pericolele online în viitorul copiilor, amintim că pentru fiecare vârstă există atât aspecte pozitive, cât şi potenţiale pericole pentru dezvoltarea şi siguranţa celor mici. Rolul părinţilor şi educatorilor este acela de a oferi conţinut de calitate, adaptat nivelului fiecărui copil, să supravegheze şi să ghideze atent materialele cu care copilul de această vârstă intră în contact.

Considerăm esenţială protejarea copiilor prin introducerea unor lecţii de siguranţă pe internet în grădiniţe, adresate atât celor mici, cât şi părinţilor acestora. În cadrul întâlnirilor pe această temă este indicat să se abordeze subiecte precum existenţa riscurilor online şi a beneficiilor pe care Internetul le poate avea asupra dezvoltării copiilor. Printre pericole putem aminti accesarea, fără intenţie, a unor conţinuturi neadecvate vârstei, violenţa din jocuri, gradul de complexitate neechitabil cu dezvoltarea celui mic şi dependenţa. Printre beneficiile folosirii noilor tehnologii în procesul educaţional se numără stimularea intelectuală şi a nevoii naturale de explorare, alfabetizarea, învăţarea unei limbi străine, creşterea şi ghidarea proceselor creative.

Toate aceste intervenţii timpurii au scopul de a seta o serie de principii de navigare sigură care vor constitui baza pe care copii vor prelucra interacţiunile lor viitoare cu noile tehnologii. Este esenţial ca cei mici să găsească informaţii, explicaţii, resurse, îndrumare şi înţelegere în cadrul familiei şi al şcolii cu privire la modul cel mai potrivit de folosire a dispozitivelor.

În această secţiune marca Ora de net veţi găsi o serie de resurse utile pentru a integra Internetul şi noile tehnologii într-o manieră adecvată şi adaptată pentru copiii cu vârste cuprinse între 3-5 ani.